Zima to doskonały czas na zrzucenie kilku kilogramów. Wieczory są długie, często nudne, a my sami mamy coraz mniej pozytywnej energii. Warto zaszczepić w sobie nową optymistyczną siłę, wykonując codzienne lekkie ćwiczenia, zmieniając swoją dietę na ciekawszą, smaczniejszą i kolorową, by przy okazji stracić kilka zbędnych kilogramów.

 

Wielu z nas na pewno zna bardzo różne sposoby na odchudzanie, które najczęściej nie przynoszą oczekiwanych efektów. W większości przypadków nie jesteśmy winni my, ponieważ jesteśmy tylko ludźmi. Winne są sposoby, których do końca dobrze nie wybraliśmy.

Jeżeli zastanawiasz się, jaka dieta na odchudzanie jest najlepsza, jaki trening na odchudzanie przyniesie najlepsze efekty i czego nie warto robić, to jesteś w dobrym miejscu. W tym artykule nie znajdziesz sposobów magicznych, które obiecują złote góry. Znajdziesz kilka prostych rad, dzięki którym rzeczywiście schudniesz, nie zmieniając drastycznie swojego życia.

Skuteczne sposoby na odchudzanie brzucha

Przeprowadzone przez nas ankiety pokazały, że najczęściej nie jesteśmy zadowoleni z wyglądu swojego brzucha. Bardzo często to tylko przez niego chcemy się w ogóle odchudzać. Trzeba wiedzieć, że to właśnie brzuch odzwierciedla nasze problemy żywieniowe. Wystarczy trochę zmienić swoje nawyki, eliminując z diety nadmiar węglowodanów i cukrów, by zauważyć widoczne różnice. Niektóre osoby mogą mieć pewnie nietolerancje pokarmowe, które objawiają się przede wszystkim wzdęciem brzucha. Nie zawsze jest to typowa odpowiedź ich organizmu na spożywanie produktów z natury wzdymających. W wielu przypadkach to osobnicza nadwrażliwość na konkretny, ogólnie bardzo bezpieczny składnik diety.

beautiful young woman with big jeans, isolated on white
beautiful young woman with big jeans, isolated on white

 

Odchudzanie – co jeść, by nie przytyć?

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na ilość spożywanego cukru, którego przez cały dzień pochłaniamy w ogromnych ilościach. Warto analizować skład każdego kupionego produktu. W rezultacie może się bowiem okazać, że przyjmujemy go o wiele więcej, niż nam się do tej pory wydawało. Kolejnym krokiem jest ograniczenie ilości węglowodanów. Zróbmy to stopniowo. Zamiast standardowych trzech ziemniaków do obiadu, nałóżmy na talerz tylko dwa oraz większą porcję sałatki. Poranne śniadanie, które zazwyczaj składa się z kilku kromek możemy zmniejszyć o 1/3. Nie będziemy z tego powodu ani głodni, ani rozdrażnieni, a w perspektywie całego miesiąca na pewno o kilogram lżejsi.

5BiteDiet-e1467977975650

Odchudzanie – czego nie jeść?

W większości poradników dotyczących odchudzania znajdziemy informację, że trzeba całkowicie zrezygnować z jedzenia smażonych potraw i przerzucić się na mięso duszone, gotowane na parze i pieczone. Jednak wiele osób nie jest w stanie tego dokonać, ponieważ po kilku dniach zmuszania się do, ich zdaniem, niesmacznego gotowanego jedzenia, mają dość i z wielkim hukiem wracają do starych przyzwyczajeń, nadrabiając kalorie z nawiązką. Choć pieczone mięsa zazwyczaj każdemu smakują, to z gotowanymi na parze lub we wodzie już tak nie jest. Moim zdaniem najpierw można zacząć od zmiany oleju rzepakowego na olej kokosowy, który jest zdrowszy, mniej kaloryczny, a przy tym nie zmienia smaku potrawy. Gdy już przyzwyczaimy się do niego, to będzie nam łatwiej przejść na mięso gotowane, choć tak naprawdę pewnie nie będzie to niezbędnie konieczne.

Na pewno warto zrezygnować z żywności przetworzonej i potraw typu fast-food. Jeśli jednak nie wyobrażasz sobie życia bez ulubionej zapiekanki z pobliskiej knajpy czy pizzy z ukochanej pizzerni, to pozwól sobie na jeden taki posiłek w tygodniu. Z góry ustal jeden konkretny dzień, który będzie dla Ciebie świętem. Zawsze, gdy będziesz miał ochotę na coś niezdrowego, pomyśl, że już za trzy, dwa dni, albo już jutro, przyjdzie ten dzień, w którym będziesz mógł sobie pofolgować. Musimy wiedzieć, że dla wielu z nas jedzenie ulubionych potraw i wyjścia do niekonieczne zdrowych restauracji bywają głównym sposobem na relaks, ulubioną rozrywką lub najcenniejszą chwilą przyjemności. Rezygnując z nich całkowicie, możemy nie przetrwać diety, a raczej szybko zrezygnować z naszego nowego sposobu odżywiania, który summa summarum powinniśmy prowadzić już do końca życia.

 

Naturalne sposoby na odchudzanie – woda

Organizm człowieka jest skonstruowany tak, że często uczucie pragnienia jest mylone z uczuciem głodu. W związku z tym, doskonałym, naturalnym i zdrowym sposobem jest wypicie szklanki wody mineralnej zawsze wtedy, gdy dopada nas głód lub nieodparta ochota na jakąś przekąskę. W wielu przypadkach okaże się, że po kilkunastu minutach stracimy ochotę na jedzenie. Jeśli nie, to i tak zjemy mniej, ponieważ nasz żołądek będzie już częściowo wypełniony przez wodę.

bigstock-Drinking-Water-4995962-min

Jakie ćwiczenia na odchudzanie?

Jeśli należysz do osób, które na sam dźwięk słowa „ćwiczenia” są już zmęczone lub czują się jak obłożnie chore, to zacznij swoją przemianę do małych, ale znaczących kroczków. Postanów sobie, że codziennie będziesz spacerował przez kilkanaście minut, a najlepiej nieco dłużej. Nie lubisz spacerować sam? Nic straconego! Zamiast jeździć samochodem do sklepu, idź na nogach. Po pewnym czasie możesz dołączyć do swojej aktywności zwykłą gimnastykę, która wykonasz u siebie w domu. Żadne forsujące ćwiczenia, które w sekundzie zaleją cię potem, a przyjemne rozciąganie, ćwiczenia na kręgosłup, może joga?.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *