Ból stawów nie jest schorzeniem dotykającym tylko osoby w podeszłym wieku, choć one narzekają na niego najczęściej. W dzisiejszych czasach, w których żyjemy bardzo szybko, wymagamy od siebie więcej i nie mamy czasu zwracać uwagi na niektóre rzeczy, ból stawów może pojawić się w zasadzie u każdego. Co pomaga na ból stawów?

Jak postępować, gdy pojawi się ból stawów?

Najczęściej jeszcze przed pojawieniem się typowego bólu stawów zaczynamy odczuwać pewien dyskomfort w obrębie stawów. Dopiero po kilku dniach pojawia się ból, który najpierw może być nieznaczny, ale zauważalny, by z biegiem czasu wzrosnąć na sile.

Zasady postępowania w przypadku bólu stawów

Jeżeli zauważyłeś u siebie pewien dyskomfort w obrębie stawów, który pojawia się w ciągu dnia, to najprawdopodobniej jest on wynikiem przeciążania stawów. Jeśli tylko możesz, to zafunduj sobie dwa dni wypoczynku fizycznego. Szczególnie jeśli pracujesz fizycznie lub regularnie uprawiasz sport. Dyskomfort powinien wtedy minąć.

702

Niemijający ból stawów – co robić?

Może się zdarzyć też tak, że po odpoczynku problem nie mija lub powraca po kilku dniach. Wtedy należy zastanowić się nad tym, jak wzmocnić stawy. Najlepiej sięgnąć po specjalne suplementy diety na stawy, które można kupić w aptekach bez recepty. Należy przyjąć przynajmniej jedno opakowanie, które zazwyczaj odpowiada miesięcznej kuracji, choć zaleca się wydłużenie czasu domowego leczenia nawet do 3 miesięcy. Takie preparaty posiadają w sobie składniki budujące chrząstki i stawy, czyli przede wszystkim kolagen typu II. Wzmacniają narząd ruchu, zapewniają mu lepsze naoliwienie, co w efekcie doprowadza do wyleczenia dolegliwości.

497103323_XS
Osoby cierpiące na ból stawów powinny również zastanowić się, czy przyczyną problemów nie jest nadmierna masa lub siedzący tryb życia. Zbyt duża ilość kilogramów to ogromne przeciążenie dla stawów, a brak ruchu sprawiają, że stawy nie muszą pracować, przez co stają się zastane. W takim przypadku warto zadbać o zrzucenie nadwagi i dodatkowo do swojego życia wprowadzić regularne choć nieforsujące ćwiczenia, jak spacer, pływanie czy jazda na rowerze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *